Attans Bubblans!

Min mamma har alltid tjatat på mig att man inte ska gunga på stolar. Argumentet har varit: du kan ta sönder stolen eller dig själv. Mitt svar har alltid varit: jajajaja Mamma, sluta tjata. Samtidigt har jag alltid tänkt att det är sjutton vad mammor alltid ska överdriva, tokigt tokigt!
Idag fick jag erkänna mig besegrad. Jag satt och gungade loss som aldrig förr på min lilla stol. Plötsligt hände det. Stolen gick sönder. Jag gick inte sönder, men stolen gjorde det. Det är bara till att, med svansen mellan benen, erkänna att mamma hade rätt, jag hade fel. Stolar kan tydligen gå sönder.
Dagens tips: Mammor har bannemig rätt ibland. Gunga inte på stolarna hörrni, då kommer det monster och äter upp er!!


PS. Min bestraffning på detta blev tydligen en finne mitt på näsan. Stabilt! Jag ska ALDRIG mer gunga på stolar. Nu har jag fått en finne på näsan och jag vet inte när monstret kommer för att äta upp mig. Fy fan säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0